Logotypy Projektu FERS, Rzeczpospolitej Polski z informacją dofinansowano z UE

Strona poświęcona informacjom o projekcie FERS.01.05-IP.08-0129_23-002-01 „Uniwersyteckie Laboratoria Wiedzy i Doświadczeń. Rozwój kwalifikacji i kompetencji kadry realizującej dydaktykę w UJD”


HARMONOGRAM WSPARCIA I PODSTAWOWE INFORMACJE O PROJEKCIE


------------

Rozpoczęcie wsparcia uczestników i uczestniczek projektu ULWiD spośród kadry dydaktycznej - organizacja superwizji grupowych w semestrze letnim 2024/2025


W ramach realizacji w projekcie „Uniwersyteckie Laboratoria Wiedzy i Doświadczeń. Rozwój kwalifikacji i kompetencji kadry realizującej dydaktykę w UJD” 2. zadania "Organizacja wewnętrznej sieci współpracy kadry dydaktycznej UJD" będą rozpoczynały się superwizje grupowe uczestników i uczestniczek projektu spośród kadry dydaktycznej UJD. Te planowane są dla grup 15-osobowych w następujących terminach:

III. tura superwizji akademickich:
1. Grupa 02.04. 2025 5. (godz. 15:15-18:15, sala W213, budynek UJD ul. Waszyngtona 4/8)
2. Grupa 03.04.2025 r. (godz. 15:15-18:15, sala W322, budynek UJD ul. Waszyngtona 4/8)
3. Grupa 17.04.2025 r. (godz. 10:00-13:00, sala W322, budynek UJD ul. Waszyngtona 4/8)
4. Grupa 25.04.2025 r. (godz. 10:00-13:00, sala W322, budynek UJD ul. Waszyngtona 4/8)

IV. tura superwizji akademickich:
1. Grupa 03.06.2025 r. (godz. 10:00-13:00, sala ?)

2. Grupa 04.06.2025 r. (godz. 15:15-18:15, sala ?)
3. Grupa 12.06.2025 r. (godz. 15:15-18:15, sala ?)
4. Grupa 16.06.2025 r. (godz. 14:00-17:00, sala ?)

moderatorką spotkań jest dr Adrianna Sarnat-Ciastko, prof. UJD


------------

Krajowe i zagraniczna wizyty studyjne kadry dydaktycznej uczestników i uczestniczek projektu


W ramach toczącego się obecnie w Uniwersytecie Jana Długosza w Częstochowie projektu FERS.01.05-IP.08-0120/23 „Uniwersyteckie Laboratoria Wiedzy i Doświadczeń. Rozwój kwalifikacji i kompetencji kadry realizującej dydaktykę w UJD”, jego uczestnicy i uczestniczki spośród kadry dydaktycznej UJD, mają możliwość podnoszenia swoich kompetencji poprzez udział w wizytach studyjnych realizowanych we współpracy z centrami dydaktycznymi trzech uczelni krajowych: Uniwersytetu Gdańskiego, Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II i Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie oraz holenderskiego University of Groningen. Działania te są okazją do wglądu w specyfikę funkcjonowania danego ośrodka akademickiego, w tym sposobu prowadzenia zajęć dydaktycznych z uwzględnieniem trzech obligatoryjnych obszarów: innowacyjnej dydaktyki, nowoczesnych cyfrowych technologii oraz zielonej transformacji.

Terminy udzielenia tej formy wsparcia mają mieć miejsce w następujących dniach:
  • University of Groningen (Holandia) - 7-11.04.2025 - dla 2 grup po 10 osób
  • Uniwersytet Gdański -  19-21.03.2025 - dla 2 grup po 10 osób
  • Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie - 23-25.06.2025 - dla 1 grupy 10-osobowej
  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II - 25-27.03.2025 - dla 1 grupy 10-osobowej. 
Wsparcie to jest realizowane w ramach zadania 1. "Wizyty studyjne krajowe i zagraniczna"

------------


Rozpoczęcie wsparcia uczestników i uczestniczek projektu ULWiD  spośród doktorantów i doktorantek Szkoły Doktorskiej UJD


Do 27 października 2024 r. doktoranci i doktorantki Szkoły Doktorskiej UJD, którzy/re zostali/ły zrekrutowani/e do udziału w projekcie, podjęli/ły decyzję dotyczącą wyboru przedstawiciela kadry dydaktycznej (również uczestników i uczestniczek projektu) do udziału w 10-godzinnej współpracy cross-age tutoringowej. Do zaangażowania tego zgłosiło swoją chęć udziału aż 41 nauczycieli i nauczycielek akademickich. Pary cross-age tutoringowe mogą realizować swoją współpracę w dowolnym, wskazanym przez siebie terminie w semestrze zimowym i letnim 2024/2025. Jest to realizacja zadania 4. projektu pt. "Katalizator potencjału doktorantów".

------------

Rozpoczęcie wsparcia uczestników i uczestniczek projektu ULWiD  spośród kadry dydaktycznej - organizacja superwizji grupowych w semestrze zimowym 2024/2025


W ramach realizacji w projekcie „Uniwersyteckie Laboratoria Wiedzy i Doświadczeń. Rozwój kwalifikacji i kompetencji kadry realizującej dydaktykę w UJD” 2. zadania "Organizacja wewnętrznej sieci współpracy kadry dydaktycznej UJD" będą rozpoczynały się superwizje grupowe uczestników i uczestniczek projektu spośród kadry dydaktycznej UJD. Te planowane są dla grup 15-osobowych w następujących terminach:

I. tura superwizji akademickich:
1. Grupa 25.10.2024 r. (godz. 10:00-13:00, sala AB-2021, budynek UJD, al. AK 13/15)
2. Grupa 25.10.2024 r. (godz. 15:15-18:15, sala AB-2021, budynek UJD, al. AK 13/15)
3. Grupa 28.10.2024 r. (godz. 15:15-18:15, sala W322, budynek UJD, ul. Waszyngtona 4/8)
4. Grupa 04.11.2024 r. (godz. 10:00-13:00, sala W227, budynek UJD, ul. Waszyngtona 4/8)

II. tura superwizji akademickich:
1. Grupa 10.01.2025 r. (godz. 10:00-13:00, sala W42, budynek UJD, ul. Waszyngtona 4/8)
2. Grupa 10.01.2025 r. (godz. 15:15-18:15, sala W42, budynek UJD, ul. Waszyngtona 4/8)
3. Grupa 13.01.2025 r. (godz. 10:00-13:00, sala AB-2021, budynek UJD, al. AK 13/15)
4. Grupa 17.01.2025 r. (godz. 10:00-13:00, sala AB-1021, budynek UJD, al. AK 13/15)

moderatorką spotkań jest dr Adrianna Sarnat-Ciastko, prof. UJD

------------


Koniec rekrutacji do projektu


Zakończyła się rekrutacja do Projektu „Uniwersyteckie Laboratoria Wiedzy i Doświadczeń. Rozwój kwalifikacji i kompetencji kadry realizującej dydaktykę w UJD” realizowanego z Programu „Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021–2027”. Do Projektu zakwalifikowało się 60 osób spośród kadry prowadzącej dydaktykę ze wszystkich wydziałów UJD, oraz 10 doktorantek i doktorantów Szkoły Doktorskiej UJD. Warto podkreślić, że o udział w projekcie aplikowało 74 nauczycieli i nauczycielek akademickich. Realizacja Projektu przewidziana jest na lata 2024–2026. Obejmować będzie: budowanie wewnętrznej sieci współpracy kadry dydaktycznej UJD, superwizji akademickich i peer tutoringu, organizację wizyt studyjnych i laboratoriów akademickich podnoszących kompetencje dydaktyczne, cyfrowe i z zakresu zielonej transformacji, a także katalizator potencjału doktorantów pozwalający m.in. na udział w cross-age tutoringu. Obligatoryjnym elementem uczestnictwa w projekcie będzie udział w wizycie studyjnej oraz w stażu na renomowanych uczelniach krajowych i zagranicznych posiadających międzynarodowe akredytacje i wysokie pozycje w rankingach, realizujące innowacyjną dydaktykę oraz stosujące rozwiązania cyfrowe, które w dzisiejszych czasach pełnią ważną rolę w edukacji.
Wysoka jakość kształcenia zależy w ogromnej mierze od przygotowania merytorycznego i dydaktycznego kadry zaangażowanej w proces kształcenia, w tym doktorantów jako przyszłych dydaktyków. Kadra dydaktyczna powinna posiadać najnowszą wiedzę i praktyczne umiejętności, jak również odpowiednie kwalifikacje, które przekładają się na jakość kształcenia studentów.  Podejmowane działania pozwolą nie tylko zwiększyć efektywność procesu uczenia i nauczania, ale także podnieść jego atrakcyjność i budować w efekcie pozytywne doświadczenie studentów. Priorytetem jest doskonalenie umiejętności przekazywania wiedzy i prowadzenia zajęć, tak aby zapewnić skuteczne i efektywne nauczanie. Projekt pozwoli wdrożyć kompleksowy system wsparcia i rozwoju kompetencji kadry dydaktycznej dla uzyskania trwałych rezultatów i holistycznego wsparcia nauczycieli z uwzględnieniem ich indywidualnych potrzeb, doświadczenia dydaktycznego oraz specyfiki zajęć. 
Dziękujemy wszystkim, którzy głosili się do uczestnictwa w Projekcie. 
Działania projektowe prowadzi zespół w składzie: dr Adrianna Sarnat-Ciastko (kierowniczka projektu) oraz dr Anna Irasiak i dr Katarzyna Zalas (zastępczynie kierowniczki).
opr. mgr Andrzej Zembik


------------


Czas na rekrutację do projektu FERS "Uniwersyteckie Laboratoria Wiedzy i Doświadczeń"


Od 10 do 17 czerwca br. za pośrednictwem osobistego zapisu na platformę enauka (https://enauka.ujd.edu.pl/course/view.php?id=3436) odbywać się będzie rekrutacja do projektu FERS „Uniwersyteckie Laboratoria Wiedzy i Doświadczeń. Rozwój kwalifikacji i kompetencji kadry realizującej dydaktykę w UJD” (FERS.01.05-IP.08-0129/23-00). Projekt skierowany jest do 60 osób spośród kadry prowadzącej dydaktykę na UJD oraz 10 doktorantek i doktorantów Szkoły Doktorskiej UJD.

Dla osób zainteresowanych rekrutacją w projekcie 7 czerwca 2024 r. (w piątek) za pośrednictwem ww. wskazanej platformy o godzinie 14:00, odbędzie się spotkanie informacyjne prowadzone przez kierownik projektu. Spotkanie będzie nagrywane, dla osób, które w tym dniu nie będą mogły wziąć w nim udział.

Harmonogram rekrutacja do projektu FERS "Uniwersyteckie Laboratoria Wiedzy i Doświadczeń. Rozwój kwalifikacji i kompetencji kadry realizującej dydaktykę w UJD”:

  • 03.06.2024 r. – ogłoszenie rekrutacji do projektu za pośrednictwem strony internetowej i portali społecznościowych UJD oraz wiadomości mailowych
  • 07.06.2024 r. godz. 14:00 – informacyjne spotkanie zdalne (Q&A) w sprawie rekrutacji i uczestnictwa w projekcie "Uniwersyteckie laboratoria...". Spotkanie realizowane na platformie enauka poprzez BBB.
  • 10.06.2024 – 17.06.2024 r. – rekrutacja
  • do 24.06.2024 r. – ogłoszenie wyników rekrutacji
  • do 01.07.2024 r. – dostarczenie przez zakwalifikowane osoby kompletu wymaganych dokumentów

------------

Zaproszenie na Dzień Dydaktyki na UJD


22 marca 2024 r. w Aula Magna (A-22) na Wydziale Nauk Ścisłych, Przyrodniczych i Technicznych odbędzie się Dzień Dydaktyki na UJD. Wydarzenie to będzie miało charakter informacyjno-promujący nowy projekt NCBiR "Uniwersyteckie Laboratoria Wiedzy i Doświadczeń. Rozwój kwalifikacji i kompetencji kadry realizującej dydaktykę w UJD". Działania projektowe, które przewidziane są na przyszły rok akademicki, skierowane są do 60 nauczycieli akademickich i 10 doktorantów z naszej Szkoły Doktorskiej.

Serdecznie zapraszamy!

Plakat wydarzenia.


------------

Rusza nowy projekt na UJD wykorzystujący potencjał tutoringu


Od bieżącego roku kalendarzowego w murach Uniwersytetu Jana Długosza w Częstochowie będzie realizowany projekt NCBiR "Uniwersyteckie laboratoria wiedzy i doświadczeń. Rozwój kwalifikacji i kompetencji kadry realizującej dydaktykę w UJD". Działanie to skierowane jest do grupy 60 nauczycieli/nauczycielek akademickich i 10 doktorantów/doktorantek Szkoły Doktorskiej UJD, którzy będą zaproszeni do działań wykorzystujących peer tutoring oraz cross-age tutoring.

Odpowiedzialnymi za realizację zadań projektowych są członkinie zespołu projektowego:
  • kierownik projektu – dr Adrianna Sarnat-Ciastko,
  • zastępca kierownika projektu ds. organizacji wizyt studyjnych i staży – dr Anna Irasiak,
  • zastępca kierownika projektu ds. organizacji Laboratoriów akademickich i monitoringu – dr Katarzyna Zalas,
  • specjalista ds. rozliczeń – mgr Jolanta Krotla.
Celem projektu „Uniwersyteckie Laboratoria Wiedzy i Doświadczeń. Rozwój kwalifikacji i kompetencji kadry realizującej dydaktykę w UJD” jest podniesienie kompetencji kadry dydaktycznej UJD oraz doktorantów ze Szkoły Doktorskiej UJD w zakresie ich kompetencji: dydaktycznych (związanych z nowoczesnymi metodami i metodyką kształcenia), cyfrowych i na rzecz zielonej transformacji poprzez: wizyty studyjne krajowe lub zagraniczne, organizację wewnętrznej sieci współpracy nauczycieli, laboratoria akademickie i katalizator potencjału doktorantów. Okres realizacji projektu od: 02.01.2024 do 31.12.2026 r., przy czym projekt ten jest dofinansowany ze środków europejskich w kwocie 1 123 348, 06 zł.
Logotyp projektu „Uniwersyteckie Laboratoria Wiedzy i Doświadczeń."